A externaliza anumite servicii sau procese ale companiei înseamnă a angaja o firmă din exterior specializată pe un anumit domeniu să se ocupe de această parte a business-ului, pentru care nu există know-how și pentru care investiția în resurse ar fi semnificativă.
România concurează cu țări pe piața de externalizare a proiectelor de IT din țările Uniunii Europene. Considerat un al doilea "Internet bubble", outsourcingul este soluție de viitor care aduce avantaje mari companiilor pentru că pot beneficia de un department profesionist cu costuri reduse.
Cu cât costurile sunt mai mici, cu atât profiturile vor fi mai mari, iar îmbunătățirea proceselor companiei vor eficientiza activitate acesteia.
Europa de Vest a luat atitudine în acest sens cu mulți ani în urmă, când a observat că externalizarea unor servicii sau procese către alte companii specializate pe anumite domenii le poate aduce o reducere de costuri semnificativă.
În ultimii ani România a urmat acest trend, aplecându-se înspre această posibilitate și încercând externalizarea serviciilor. Chiar dacă începutul a fost timid, acum majoritatea companiilor mijlocii și mari aleg externalizarea unor servicii, datorită reducerii costurilor și a eficientizării activității companiei, care să se poate concentra pe domeniile pe care este specializată.